WELCOME TO KOYA PAGE........

CEPAT LAA SEARCH....

urm........

SELAMAT DATANG

Selasa, 18 Januari 2011

kami dh kembali tenang

.....memang lame bila melihat setiap detik jam bergerak.terasa lambat nye perjalanan hidup.tp tu dulu,sekarang x lagi.mase bergerak terlalu pantas sehingga semua orang terkejar sana,terkejar sini.pendek kata,kalausiapa yang tidak bergerak pantas dalam semua keadaan maka ketinggalan lah ia.
......hari pertama aku dan rakan2 sepejuagan melangkah untuk ke sekolah maka bermula lah saingan untuk memperolehi keputusan yang terbaik dalam apa jua bidang.saat itu sangat indah.bersama teman2,ade nye guru yang sentiasa sabar dgn telatah kami semua.HEBAT..sangat sukar untuk melupakan nye.mase tu kiteorang bersungguh sungguh menimba ilmu untuk memberi saingan antara kawan2.hari yang aku x boleh lupe,apabila aku sendiri tengok,kawan aku lelaki lembut boleh join bergaduh dengan lelaki biasa bg mempertahankan maruah diri yang selalu di hina oleh kaum sesama mereka..sungguh memalukan.kalu sal cikgu pulak aku x akan lupe peristiwa ini,dimana kawan2 aku yang sudah pening lalat untuk memikirkan bagaimana jalan untuk menyelesaikan masalah add math ini.kebetulan masa tu ada cikgu yang sgt terre mata pelajaran addmath..mata pelajaran addmath salah satu matapelajaran yang berjaya menghantui fikiran ramai pelajar menengah atas.wakil dari kawan2 aku pon pergi mendekati ckgu dgn penuh hormat
"cikgu,boleh saya tanye care nk menyelesaikan soalan yang mencabar minda ini?"
cikgu:"mane soalan tu"
pelajar:"nombor 9..pasal differentioan n intergration"
cikgu tu meteliti soalan tu dgn semangat nye
cikgu:mintak jalan kamu kire mcm mane
pelajar:nah cikgu
pahtu dgn bangga nye ckgu tersebut berkata
cikgu:'asal kamu bengong sgt,soalan cm nie pon xley jwb k.tu la org mengajar kat die sembang kat belakang,meh sini pensil.cikgu buat.
pelajar tu pon duduk kat cikgu dgn wjah sunggul

10minit kemudian.......

cikgu:aik,dh lewat la..cikgu nk g kantin.nnti habis wktu rehat..soalan nie,cikgu try len kali eh...awk bincang la dulu dgn kawan2 lu xboleh jugak,dtg semula jumpa saya
...pelajar tu pon pergi lah k kawan2 nye..
kawan:lama sgt.ckgu jawab soalan tu
pelajar:umm,puas aku menunggu tapi sia2 je..
kawan:sia2?mksud mg..meh sini jawapn ckgu or.aku nk tgk care ckgu jawab er..mesti hebat
pelajar:nah(kertas kosong)
kawan:aik,kosong jew..
pelajar:cikgu sendiri xley jwb..jgn kan pula ank murid nye...hampeh...
.........kiteorang xpercaya cikgu yang HEBAT lagi bijok xley jawab soalan nie..
kiteorang cuba len hari..tapi respon cikgu tu same..mmg sah cikgu tu dh Xde kemahiran addmath...tapi kiteorng mmg gelak abis suara bila tengok gelagat cikgu yang cuba lari kan diri dri menjawab soalan addmath yang susah sikit jew.

sekarang kite orng dh merdeka...x selalu memikirkan pasal addmath tu.kerana kite sume dh pon lps dr spm yg sebenar.....fffrrreeedddooomm...last exm ialah seni lukis.kite sume siap blh jalan2 ag lam dewan exm mase tu.mmg mse tu ase cm nk menjerit je.release beban kat kepala nie ar.mmg best la...abis je wktu seni..kite orng sume keluar dewan secara melompat daa...hahahaha..kelakar pulak.bila ingat kembali..otak kami kembali tenang dan sedia untu di isi perkara yang baru dan berfaedah.




.........mmg indah wktu persekolahan dulu..tetapi semua dah jadi kenangan.satu lagi kenangan yang tidak akan aku lupakan ialah mase mula2 aku kape.mse form3 plop tu.awal gile.aku yang xthu ape2 pasal kape2.aku seorang yang x cara hal lelaki,tiba2 ada jugak yang sayang kat aku..alhamdulillah sehingga sekarang aku masih kekal dgn die.harap2 smpai akhir hayat dikandung badan aku.tapi mase form3 ..aq thu ramai yang minat kat dia,tp hairan dia layan ala kadar saje.kat aku pulak dia sngkut..adduuss..aku dan dia berbincang untuk merahsiakan perkara ini dari pengetahuan kawan2 sehingga tamat persekolahan form5.ini untuk mengelakkan gosip2 yg boleh menyebabkan hubungan aku dan dia mnjadi renggang dan reputasi pelajaran aku x terjejas.tp dalam mase 3tahun tu sgt banyak dugaan nye.kawan2 xthu aku dna dia kape..jd ada la orang yang nk try takel si dia.mmg byk sbar la..dia pon sama..dia kata saya ramai peminat,ramai yang kenal,so dia pon kne byk bersabar apabila melihat gelagat kwn dia sendiri mahu takel saye..tp saya hanya senyum sinis saja.

................kadang2 ape yang telah berlaku,apabila di kenang semula boleh jd giler..mane x nye..tetrsenyum sorng2..tersengih sorng.menitis air mate jugk kalu sesuatu perkara tu sgt melibatkan hati dan perasaan.

...........jam mase lagi berdetik dengan seragam nye..kni aku dh keluar dari alam persekolahan.dn jadilah aku seorang remaja lepasan spm..ummm..

tik...tik..tik..jam mase lagi berdetik tiada henti.

....aku harap aku dan kawan2 yang lain dapat menempuhi dugaan yang lebih mencabar lepas nie.

kepada kawan2:aku amat merindui mu sekalian
kepada si dia:time kasih kerana menerima dan menjaga aku seadanya.walaupun aku adalah tomboy.tp itu adalah aku yang dulu.kni aku dh berubah kpd keayuan

salam semua..

...tik..tik..tik....jamdh berhenti berdetik..

salam terakhir teman2

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails